Official US Intel Report Confirms: No Russian Hacking


The Office of the Director of National Intelligence, the agency in charge of coordinating all US Intelligence activities, just declassified a new report titled “Assessing Russian Activities and Intentions in Recent US Elections“.

Buried amongst lots of bitching and moaning about RT and other Russian media making statements critical of Hillary Clinton, and daring to portray Donald Trump in a positive light, we find this admission:

Russian intelligence obtained and maintained access to elements of multiple US state or local electoral boards. DHS assesses that the types of systems Russian actors targeted or compromised were not involved in vote tallying.

In other words, once again: No Russian state actors hacked the US vote tally in any way.

Amusingly, the main focus on this “intelligence” report seems to be the authors’ experience watching TV and checking out twitter, to assess whether people anywhere said mean things about Hillary Clinton, and nice things about Donald Trump. They even cite as evidence RT segments that, hold your breath, criticized the US election system and made the outrageous claim that corporations have lots of power in the US.

Here are a few gems:

On page 16, in a section called “Kremlin’s TV Seeks To Influence Politics, Fuel Discontent in US” the report notes:

RT introduced two new shows — “Breaking the Set” on 4 September and “Truthseeker” on 2 November — both overwhelmingly focused on criticism of US and Western governments as well as the promotion of radical discontent.

Can you believe it? RT dared to criticize US and Western governments!

From August to November 2012, RT ran numerous reports on alleged US election fraud and voting machine vulnerabilities, contending that US election results cannot be trusted and do not reflect the popular will.

So they dared to quote expert testimony and court records proving that election fraud can happen and has happened in the US over and over. This is meddling with the US election how?

In an effort to highlight the alleged “lack of democracy” in the United States, RT broadcast, hosted, and advertised thirdparty candidate debates and ran reporting supportive of the political agenda of these candidates. The RT hosts asserted that the US two-party system does not represent the views of at least one-third of the population and is a “sham.”

Can you believe these monsters at RT? They encouraged debate amongst 3rd party candidates, criticized the US system, and gave independent voices a platform to speak out.

It gets better. It turns out this “evidence” was actually compiled in 2012 way before the recent election season:

The report focuses on television shows and interviews that took place four years before Trump was elected, and well before he was even a politician.

In Annex A of the report, intelligence agencies claim that “Kremlin’s TV Seeks To Influence Politics, Fuel Discontent in US.” Buried at the bottom of that page is a note stating, “This annex was originally published on 11 December 2012 by the Open Source Center, now the Open Source Enterprise.”

The report notes that two RT shows, Breaking the Set and Truthseeker, focused on criticism of US. The problem is, both of these shows were off air before the 2016 election season began.

I could go on and on, but I’ll stop here. It is clear that someone is reaching hard to produce a narrative that establishment media and politicians want to exploit down the road. And they’ll probably fail at it, unless they manage to pull off some massive false flag. Look out!

The following two tabs change content below.
Nima is an entrepreneur and Bitcoin advocate who writes about economics and freedom. He was born and raised in Berlin and received his Master's degree in the US in 2004. He co-founded an auction software company in San Francisco and successfully sold it in 2015. (Twitter: @economicsjunkie)